Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 november 2014

De steen in mijn hart




Er ligt een steen in mijn hart
Een rots van wrok
Een kei van haat
Een massieve bitterheid

 
Er ligt een steen in mijn hart
Een niet te stillen woede
Onverteerbare wraak.
Inwendige strijd.
 

Een steen in mijn hart
Frustratie en revanche
Het halen van verhaal.
En het slijt niet met de tijd.

 
Jij zei: die steen blokkeert jouw leven
Sluit alles af wat mooi is
Liefde stroomt allang niet meer
Door de steen in jouw hart
 

Jij kijkt steeds maar achterom
Naar hoe het was
En hoe het had gemoeten
Jouw tranen zijn versteend
Tot de steen in jouw hart
 

Er ligt een steen in mijn hart
Hij komt niet van zijn plek
Ik wilde dat het kon
Een onbeweeglijke muur
Een ontilbaar blok beton
En hoe ik ook duw en trek
De steen blijft in mijn hart

 
Jij zei: op een morgen in Jeruzalem
Heeft Hij de steen genomen
Rolde hem weg
Is uit Zijn graf gekomen
Als Hij die steen kon tillen
Kan Hij dat ook bij jou
Hij kan jou verlossen
Van die steen in jouw hart
Van de steen in jouw hart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten